Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Oliver, Paul (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Lifelong and continuing education. What is a learning society? |
Quelle | London: Routledge (2018), xi, 242 S. |
Reihe | Monitoring change in education |
Beigaben | Literaturangaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-138-35131-8; 978-1-138-35131-8 |
Schlagwörter | Wissensgesellschaft; Internationale Zusammenarbeit; Hochschulbildung; Erwachsenenbildung; Kirchliche Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Weiterbildner; Außerschulische Jugendbildung; Aufsatzsammlung; Professionalität; Europäische Union |
Abstract | Includes both theoretical discussions and empirically-based studies. Lifelong learning continues to raise important educational questions which are relevant in many countries. These include issues concerning how to enable individuals to reach their potential for self-fulfilment; how to ensure that educational opportunities are interesting and available to all; and how to ensure that a nations workforce is adaptable and well-educated. Each chapter explores a dimension of such fundamental questions. (Verlag). |
Erfasst von | Deutsches Institut für Erwachsenenbildung - Leibniz-Zentrum für Lebenslanges Lernen, Bonn |
Update | 2019/4 |