Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inQureshi, Henna
TitelCommunication in mentoring.
A grounded theory approach.
QuelleJena: Friedrich-Schiller-Universität Jena (2018), 135, xx S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2); PDF als Volltext kostenfreie Datei (3)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Friedrich-Schiller-Universität Jena, 2018.
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Monographie
DOI10.22032/dbt.35238
URNurn:nbn:de:gbv:27-dbt-20180925-1124249
SchlagwörterEmpirische Pädagogik; Kommunikation; Mentoring; Dissertation
AbstractOver the last few decades, research on mentoring in general has gained momentum, and many researchers have focused on aspects of mentoring such as mentor and mentee qualities, responsibilities, mentoring styles and mentoring dialogues. Communication in mentoring, however, is an understudied topic, and this study aimed to investigate the impact of communication in mentoring on mentoring relationships. This study investigates holistic impact of communication in mentoring on mentoring relationship in one-to-one mentoring sessions between mentor-mentee dyads. To comprehend communication in mentoring, it is important to understand communication, which is "something that we do, something that we make, and something that we work on when we receive it from others" (Dimbleby & Burton, 1998, p.6). When this definition of communication is combined with mentoring it emerges as a combined effort from mentor-mentee dyad to try to understand and respond to the suggestions, ideas, remarks and comments of the other to answer each others´ concerns (Chaliès et al., 2004). Hence, communication in mentoring is a combined effort of mentor and mentee to engage each other is an effective and productive way. (Orig.).
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2019/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: