Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Cygan-Rehm, Kamila |
---|---|
Institution | CESifo GmbH |
Titel | Is additional schooling worthless? Revising the zero returns to compulsory schooling in Germany. Gefälligkeitsübersetzung: Ist die zusätzliche Schulzeit wertlos? Überprüfung des Nullertrags der Schulpflicht in Deutschland. |
Quelle | München (2018), 49 S.
PDF als Volltext |
Reihe | CESifo working paper. 7191 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISSN | 2364-1428 |
Schlagwörter | Bildungsertrag; Schulpflicht; Schulzeit; Sekundarbereich; Bundesland; Reformpolitik; Integrierte Arbeitsmarktbiografien; Regionaler Vergleich |
Abstract | "This study estimates the effect of compulsory schooling on earnings. For identification, I exploit a German reform that extended the duration of secondary schooling in the 1960s. I find that hourly wages increase by 6%-8% per additional year of schooling. This result challenges prior findings for Germany of zero returns to schooling, obtained by using the same survey data and reform. I show that the earlier estimates suffer from unconsidered institutional details. A complementary analysis using social security records confirms significant effects on earnings, but yields no effects on employment and take-up of public transfers." (Author's abstract, IAB-Doku). |
Erfasst von | Institut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg |
Update | 2019/1 |