Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeier, Adrian; Meltzer, Christine E.; Reinecke, Leonard
TitelCoping with stress or losing control? Facebook-induced strains among emerging adults as a consequence of escapism versus procrastination.
QuelleAus: Kühne, Rinaldo (Hrsg.); Baumgartner, Susanne E. (Hrsg.); Koch, Thomas (Hrsg.); Hofer, Matthias (Hrsg.): Youth and media. Current perspectives on media use and effects. Baden-Baden: Nomos (2018) S. 167-185
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReihe Rezeptionsforschung. 38
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8487-3732-1
DOI10.5771/9783845280455
SchlagwörterUmfrage; Selbstbeherrschung; Wohlbefinden; Mediennutzung; Medienpsychologie; Stress; Soziales Netzwerk; Leistung; Internet; Junger Erwachsener; Deutschland
AbstractFacebook use has been associated with a number of negative effects on emerging adults' academic performance and well-being. We propose two distinct modes of Facebook use that may each uniquely contribute to these Facebook-induced strains in users' everyday lives: escapism and procrastination. Both have been investigated as drivers of negative effects of digital media use, yet there seems to remain some confusion about their respective conceptualizations. The results of a survey study among Student Facebook users (N = 345) underline that while escapism can be understood as a dysfunctional avoidance coping response to negative life circumstances, procrastination refers to a self-regulatory failure rooted in low self-control. Both escapism and procrastination, however, are characterized by the selection of enjoyable content that provides substitute gratifications and serves as a distraction from negative stimuli and situations. Likewise, both modes of usage contributed to perceived Facebook-induced strains, underlining the unique detrimental effects of escapism and procrastination on emerging adults' well-being. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: