Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Köhler, Thomas (Hrsg.); Schoop, Eric (Hrsg.); Kahnwald, Nina (Hrsg.) |
---|---|
Institution | GeNeMe (Veranstaltung : 19. : 2016 : Dresden); IFKAD (2016 : Dresden); Technische Universität Dresden / Medienzentrum; Hochschule der Deutschen Gesetzlichen Unfallversicherung |
Titel | Knowledge communities in online education and (visual) knowledge management. 19. Workshop GeNeMe '16 as part of IFKAD 2016. Proceedings of 19th conference GeNeMe. Dresden, 15.-17.06.2016. |
Quelle | Dresden: TUDpress (2016), XVI, 260 S.
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-3-95908-144-3 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-224042 |
Schlagwörter | Kompetenz; Community; Gemeinschaft; Digitale Medien; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Mediennutzung; Virtuelle Gemeinschaft; Lernen; Lernprozess; Vernetztes Lernen; Elektronische Kommunikation; Digitalisierung; Virtuelle Realität; Computerunterstütztes Verfahren; Technologie; Technologische Entwicklung; Soziales Netzwerk; Geschäftsmodell; Virtuelle Arbeitswelt; Virtuelles Unternehmen; Hochschuldidaktik; Hochschullehre; Virtuelle Lehre; Hochschule; E-Learning; Wissenschaftliche Weiterbildung; Web Based Training; Anwendung; Innovation; Konferenzschrift; Konzept; Kooperation; Netzwerk; Online-Kommunikation; Praxis; Virtuelle Organisation; Mobiles Gerät; Internet; Informationsmanagement; Informationssystem; Informationstechnologie; Online; Wissensmanagement; World Wide Web; Deutschland |
Abstract | In addition to the core themes of knowledge management and communities (in the chapters of the same name), the main focus of the conference is also on the support of knowledge and learning processes in the field of (media-assisted) higher education. This is complemented by an informational perspective when it comes to more functional and methodological approaches - use cases, workflows, and automation in knowledge management. In addition, systems and approaches for feedback, exchange, and ideas are presented. With the focus of knowledge media design and visual research as well as creative processes, this time there is also a highlight on visual aspects of knowledge management and mediation. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2021/4 |