Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoenig, Kerstin; Pollak, Reinhard; Schulz, Benjamin; Stocke, Volker
TitelSocial capital, participation in adult education, and labor market success.
Constructing a new instrument.
QuelleAus: Blossfeld, Hans-Peter (Hrsg.); Maurice, Jutta von (Hrsg.); Bayer, Michael (Hrsg.); Skopek, Jan (Hrsg.): Methodological issues of longitudinal surveys. Wiesbaden: Springer VS (2016) S. 291-312
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-658-11992-8; 978-3-658-11994-2
DOI10.1007/978-3-658-11994-2_17
SchlagwörterTestkonstruktion; Partizipation; Soziales Netzwerk; Sozialkapital; Arbeitsmarkt; Erwachsenenbildung; Entwicklung; Messinstrument; NEPS (National Educational Panel Study)
AbstractThe concept of social capital has been extensively used as a predictor for formal educational outcomes and labor market success, whereas its effect on participation in adult education after the end of formal education is a comparatively new application. Different social capital theories assume social networks to be beneficial for individuals in different ways. Within resource-based theories, subjects may profit from information, referrals, and practical support available in networks. In theories based on reference-group processes, significant others are assumed to motivate career mobility and participation in adult education. Most of the available studies on adult education and labor market success are only able to offer data on a single dimension of social capital. Thus, the relative explanatory power of different kinds of social capital is difficult to judge. Furthermore, because of the prevalence of cross-sectional survey designs, the availability of prospective measures of social capital, and consequently, the availability of better opportunities for causal inference is rare. The present chapter describes the development of a social capital instrument for the Starting Cohort 6-Adults of the National Educational Panel Study (NEPS). Our main aim is to provide direct, reliable, and time-efficient measurements for all important dimensions of social capital, combining prospective and retrospective measurement strategies and relying on established and newly developed instruments. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: