Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRetzmann, Thomas; Seeber, Günther
TitelFinancial education in general education schools.
A competence model.
QuelleAus: Aprea, Carmela (Hrsg.); Wuttke, Eveline (Hrsg.); Breuer, Klaus (Hrsg.); Koh, Noi Keng (Hrsg.); Davies, Peter (Hrsg.); Greimel-Fuhrmann, Bettina (Hrsg.); Lopus, Jane S. (Hrsg.): International handbook of financial literacy. Singapore: Springer (2016) S. 9-23
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSocial sciences, sociology
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-981-10-0358-5; 978-981-10-0360-8
DOI10.1007/978-981-10-0360-8_2
SchlagwörterBildung; Kompetenz; Schule; Didaktik; Unterricht; Finanzen; Ökonomie; Modell
AbstractThe authors argue that being financially educated means more than being financially literate, and that financial education can and should be seen as a proper subset of economic education. To underpin this thesis, the chapter conceptualizes an enhanced understanding of financial education, which is closely connected to a competence model for economic education that is the subject of widespread discussion in Germany and has influenced school curricula in the recent past. The model comprises three areas of development for economic competence, each of which is identified by three competences one should possess in order to meet fundamental requirements in "economically shaped" life situations. Such situations are seen as including "financially shaped" life situations, which demand similar or even the same processes of analysis and judgment, routines and strategies. This model should consequently also be well suited to financial contexts and content. The authors' aim is to propose a set of distinct and structured, trainable and attainable, transferable competence goals for secondary schools. Although this model has been developed for general education in Germany, it should be applicable to different national education systems and various curricular settings. (Orig).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: