Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'keeffe, Molly; Garcia Iriarte, Edurne; Kubiak, John; O'doherty, Siobhain
TitelThe impact and journey of the Certificate inContemporary Living (CCL) - a third level course foradults with intellectual disabilities at Trinitiy College, Dublin (Ireland).
QuelleAus: Buchner, Tobias (Hrsg.); Koenig, Oliver (Hrsg.); Schuppener, Saskia (Hrsg.): Inklusive Forschung. Gemeinsam mit Menschen mit Lernschwierigkeiten forschen. Bad Heilbrunn: Klinkhardt (2016) S. 306-319
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-7815-2079-0
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-128112 urn:nbn:de:0111-pedocs-128173
SchlagwörterForschung; Tertiäre Bildung; Inklusion; Hochschulbildung; Geistige Behinderung; Behinderter; Dublin; Irland
AbstractIn Western societies where firm attempts to provide primary and secondary education to people with intellectual disabilities are made, there is still one big challenge, that of opening third level education to people with intellectual disabilities. In the last number of years, however, opportunities for tertiary study for people with intellectual disabilities have gradually increased in higher education in Nordic countries, Western Europe, United States and Australia. In this chapter, [the authors] present one of these courses, the Certificate in Contemporary Living (CCL), run at the School of Education, TCD. [They] start by outlining available models for inclusive higher education to provide a broader conceptual background to the CCL. Next, [they] describe in detail all aspects of CCL programme including its evolution, its ongoing development and its associated research. Finally [they] outline the CCL's position within TCD and in the wider community.(DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: