Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTaber, Keith S. (Hrsg.); Sumida, Manabu (Hrsg.)
TitelInternational perspectives on science eduation for the gifted.
Key issues and challenges. 1. Auflage.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2016), xvii, 227 S.Verfügbarkeit 
ReiheRoutledge research in achievement and gifted education
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-415-73740-1; 978-1-315-81424-7
SchlagwörterRasch-Modell; Empirische Forschung; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Quantitative Forschung; Bildungsinteresse; Stereotyp; Intelligenz (Psy); Kreativität; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schülerin; Begabtenförderung; Begabung; Curriculum; Außerschulisches Lernen; Neurowissenschaften; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Entwicklungsland; Wissenschaft; Blended Learning; Internationaler Vergleich; Wissenschaftliche Literatur; Mädchen; Japan; Neuseeland; Taiwan; USA
AbstractIn the spirit of encouraging international dialogue between researchers and practitioners, often working within isolated traditions, this book discusses perspectives on science education for the gifted informed by up-to-date research findings from a number of related fields. The book reviews philosophy, culture and programmes in science education for the gifted in diverse national contexts, and includes scholarly reviews of significant perspectives and up-to-date research methods and findings. The book is written in a straightforward style for students studying international perspective modules on undergraduate, but especially masters and doctoral degrees in science education and gifted education. Gifted education has come to be regarded as a key national programme in many countries, and gifted education in science disciplines is now of major importance to economic and technological development. Despite these national initiatives and developments, there are very few discussions on gifted education in science from international perspectives. This will be a valued addition to the scholarship in this emergent field. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: