Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmyrnaiou, Zacharoula (Hrsg.); Riopel, Martin (Hrsg.); Sotiriou, Menelaos (Hrsg.)
TitelRecent advances in science and technology education, ranging from modern pedagogies to neuroeducation and assessment.
QuelleNewcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing (2016), xv, 378 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4438-7125-7; 978-1-4438-7125-9
SchlagwörterBildung; Pädagogik; Empirische Forschung; Mapping-Methode; Kognitionswissenschaft; Lernfähigkeit; Künstliche Intelligenz; Medieneinsatz; Neue Technologien; Sekundarbereich; Lehrerausbildung; Schülerbeurteilung; Entdeckendes Lernen; Interesse; Lernmotivation; Experiment; Forschendes Lernen; Neurowissenschaften; Argumentation; Taxonomie; Tutorensystem; Computerunterstütztes Verfahren; Naturwissenschaftliche Bildung; Astronomie; Physikunterricht; Wissenschaftliches Arbeiten; Fernunterricht; E-Learning; Leistungsmessung; Technik; Internet; Mädchen; Nichtsesshafter; Griechenland; Kanada; Türkei
AbstractScience and technology education research, influenced by inquiry-based thinking, not only concentrates on the teaching of scientific concepts and addressing any misconceptions that learners may hold, but also emphasizes the ways in which students learn and tries to find out avenues to achieve better learning through creativity. New developments in science and technology education rely on a wide variety of methods, borrowed from various fields of science, such as computer science, cognitive science, sociology and neurosciences. This book presents papers from the first international conference on "New Developments in Science and Technology Education" that was structured around seven main thematic axes as follows: Modern Pedagogies in Science and Technology Education; New Technologies in Science and Technology Education; Assessment in Science and Technology Education; Teaching and Learning in the Light of Inquiry Learning Methods; Neuroscience and Science Education; Conceptual Understanding and Conceptual Change in Science; and Interest, Attitude and Motivation in Science. This book explores the beneficial impact of pedagogically updated practices and approaches in the teaching of science concepts, and elaborates on future challenges and emerging issues that concern science and technology education. (Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: