Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBürger, Sandra (Hrsg.); Lanzendorf, Ute (Hrsg.)
TitelHigher education institutions in Europe: mobilised by mobility?
The impact of the ERASMUS programme on quality, openness, and internationalisation.
Gefälligkeitsübersetzung: Institutionen der Hochschulbildung in Europa. Mobilisierung durch Mobilität?; der Einfluss des ERASMUS-Programms auf die Qualität, Durchlässigkeit und Internationalisierung.
QuelleKassel: Jenior (2010), 110 S.Verfügbarkeit 
ReiheWerkstattberichte. 73
BeigabenAnhang 2; grafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Verlagsangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-3-934377-89-9
SchlagwörterVergleichende Forschung; Internationalisierung; Mobilität; Hochschulbildung; Studium; Hochschulforschung; Hochschule; Internationaler Vergleich; Auswirkung; Qualität; Institution; Deutschland; Europa; Niederlande
Abstract"ERASMUS, the internationalisation programme of the European Union, is famous for its 'mobilising effect' on students and teachers in higher education. But does it also have an institutional impact? This question was explored in the framework of a study on the contribution of ERASMUS to quality improvement in European higher education. By means of a survey among all participating institutions and additional case studies, an international research consortium investigated whether ERASMUS triggered or facilitated sustainable improvement in the following Fields: teaching and learning, student services, quality assurance, institutional profiling as well as mobility, networks and cooperation. The survey addressed university leadership, central programme coordinators and also ERASMUS coordinators at decentralised units. This publication presents the results of the study in a condensed form. Special attention is given to the findings of the survey providing detailed insights into the various stakeholders' perceptions concerning the impact of the ERASMUS programme on European higher education institutions." (author's abstract). Contents: Ulrich Teichler: Preface: INCHER-Kassel and the ERASMUS Programme - a Continuous Dialogue through Evaluation Studies (7-13); Hans Vossensteyn, Ute Lanzendorf and Manuel Souto: Contributing to Quality, Openness and Internationalisation - the ERASMUS Impact Study 2008 (15-22); Sandra Bürger and Ute Lanzendorf: ERASMUS Impact from an Institutional Perspective: Findings of Three Questionnaire Surveys (23-70).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: