Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMillenky, Megan; Bloom, Dan; Dillon, Colleen
InstitutionManpower Demonstration Research Corporation
TitelMaking the transition.
Interim results of the national guard youth challenge evaluation.
Gefälligkeitsübersetzung: Den Übergang bewältigen. Eine Zwischenbilanz der Nationalgarde Youth Challenge Evaluation.
QuelleNew York, NY (2010), 94 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
SchlagwörterBildungserfolg; Soziale Partizipation; Sozialer Wert; Abweichendes Verhalten; Schule; Erfolgskontrolle; Schulbildung; Programm; Gesundheitszustand; Ausbildung; Abbruch; Benachteiligter Jugendlicher; Männlicher Jugendlicher; Straftäter; USA
Abstract"Young people who drop out of high school face long odds of success in a labor market that increasingly values education and skills. This report presents interim results from a rigorous, ongoing evaluation of the National Guard Youth ChalleNGe Program, which aims to 'reclaim the lives of at-risk youth' who have dropped out of high school. ChalleNGe is an intensive residential program that currently operates in more than half the states. More than 90,000 young people have completed the program since it was launched in the early 1990s. MDRC, a nonprofit, nonpartisan research organization, is conducting the evaluation in collaboration with the MacArthur Foundation Research Network on Transitions to Adulthood. Several private foundations and the U.S. Department of Defense are funding the evaluation.; The 17-month ChalleNGe program is divided into three phases: Pre-ChalleNGe, a demanding two-week orientation and assessment period; a 20-week Residential Phase built around eight core components designed to promote positive youth development; and a one-year Postresidential Phase featuring a structured mentoring program. During the first two phases, participants live at the program site, often on a military base. The environment is 'quasi-military,' though there are no requirements for military service.; The evaluation uses a random assignment design. Because there were more qualified applicants than slots, a lottery-like process was used to decide which applicants were admitted to the program. The young people who were admitted (the program group) are being compared over time with those who were not admitted (the control group); any significant differences that emerge between the groups can be attributed to ChalleNGe. About 3,000 young people entered the study in 10 ChalleNGe programs in 2005-2006." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch-quantitativ; empirisch; Evaluation; anwendungsorientiert. Die Untersuchung bezieht sich auf den Zeitraum 2005 bis 2006. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: