Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Weltbank
TitelKyrgyz Republic 2010.
Lessons from PISA.
QuelleParis: OECD (2010), 365 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1563-4914; 1990-0198
ISBN92-64-08874-1; 92-64-08875-X; 978-92-64-08874-0; 978-92-64-08875-7
DOI10.1787/9789264088757-en
SchlagwörterBildungsforschung; Bildungsmonitoring; Evaluation; Bildungssystem; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Vorschule; Vorschulerziehung; Schule; Schulsystem; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Abschlusszeugnis; Prüfung; Curriculumentwicklung; Lernmittel; Schulbuch; Indikator; Internationalisierung; Finanzierung; Berufsausbildung; Arbeitsmarkt; Beruf; Berufsfeld; Hochschulbildung; Statistik; Studienförderung; Erwachsenenbildung; Sonderpädagogik; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Maßnahme; Praxis; Qualitätssicherung; Zulassungsverfahren; Gewerkschaft; Benachteiligtes Kind; Erzieher; PISA (Programme for International Student Assessment); Asien
AbstractThe Programme for International Student Assessment (PISA) is a highly influential instrument for monitoring the quality of education systems and provides a strong evidence base for informed policy making and education research. PISA also has a proven potential to trigger reforms and stimulate stakeholder involvement in the process. Notwithstanding the importance of its ranking, the full strength of PISA unfolds when data it delivers is utilised in the national policy domain. Linking PISA outcomes and policy choices, and monitoring the impact on education quality is thereby a demanding task, which requires sound analytical capacity, and also knowledge of the strengths and weaknesses of the respective education system. The OECD Directorate for Education addresses the demand of non-member economies for policy support in understanding and analysing PISA data in the broader context of education system management and policy formulation. This report explains the reasons for the dramatically low performance of Kyrgyz students in the 2006 PISA survey, despite significant resources and efforts invested in education by schools, parents and government. The report reveals that a number of policy areas are in need of urgent attention and recommends ways to close the currently existing gap between aspirations and education reform achievement. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: