Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenO'Loughlin, Michael (Hrsg.); Johnson, Richard T. (Hrsg.)
TitelImagining children otherwise.
Theoretical and critical perspectives on childhood subjectivity.
QuelleNew York u.a.: Lang (2010), XII, 247 S.Verfügbarkeit 
ReiheRethinking childhood. 46
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1086-7155
ISBN1-433-11018-0; 978-1-433-11018-4
SchlagwörterPsychologische Forschung; Entwicklungspsychologie; Ich-Entwicklung; Identität; Kulturelle Identität; Psyche; Psychoanalyse; Subjektivität; Soziale Beziehung; Sozialisation; Frühe Kindheit; Kindheit; Kind; Lernen; Curriculum; Lesenlernen; Schreiben; Subjekt (Phil); Postkolonialismus; Rassenpolitik; Erfahrungsbericht; Ethnische Minderheit; Maori; Australien; Neuseeland; USA
AbstractThe purpose of this book is to imagine things otherwise in theorizing childhood subjectivity. The work brings together influential thinkers who are forthright in their refusal to be seduced by simplistic binaries, who are willing to address the notion of childhood subjectivity in ways that are complex and critical, and whose arguments lead to practical advances in our thinking about child policy, child-rearing, pedagogy, and curriculum. The contributors, distinguished authors from across the English-speaking world, are concerned about the ways in which teachers' practices are increasingly boundaried and policed, and they grieve for the stifling consequences for future generations of children. Postcolonial and poststructural theories, psychoanalysis, critical theory, personal narrative, and indigenous epistemologies are used creatively to pose the question of childhood subjectivity and to engage the promise of the question-child. This work contributes to a reconsideration of childhood and a rethinking of how we might enhance each child's journey toward becoming. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: