Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCowan, Richard (Hrsg.); Saxton, Matthew (Hrsg.); Tolmie, Andrew (Hrsg.)
TitelUnderstanding number development and difficulties.
QuelleLeicester: British Psychological Society (2010), 118 S.Verfügbarkeit 
ReiheBritish Journal of Educational Psychology, Monograph Series II. 7
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1476-9808
ISBN1-85433-700-9; 978-1-85433-700-9
SchlagwörterKompetenz; Empirische Forschung; Psychologische Forschung; Entwicklungspsychologie; Kind; Vorschule; Spiel; Primarbereich; Schüler; Schülerleistung; Mathematik; Mathematisches Denken; Rechenschwierigkeit; Rechnen; Zahlensystem; Intervention; Strategie; Junger Erwachsener; Belgien; England; Großbritannien; USA
AbstractProficiency with numbers is important for everyday life, employment, and the study of natural and social sciences. Understanding what promotes number development and why children differ are important for achieving national goals for primary education and because difficulties at primary school predict difficulties in adulthood. Differences between children in their mathematical attainment are not decreasing and some evidence suggests they are increasing. Understanding this diversity involves considerations of the roles of the environment, general cognitive factors and specific number skills. This monograph features contributions from eminent developmental psychologists who have been concerned to make connections between developmental psychology and the theory and practice of education, particularly in mathematics. Their research is advancing understanding of the factors responsible for diversity in children's mathematical attainment and interventions that are effective in supporting mathematical development. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: