Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHorsford, Sonya Douglass (Hrsg.); English, Fenwick W. (Vorw.)
TitelNew perspectives in educational leadership.
Exploring social, political, and community contexts and meaning.
QuelleNew York u.a.: Lang (2010), IX, 322 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation management. contexts, constituents, and communities. 1
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1947-6256
ISBN1-4331-0746-5; 978-1-4331-0746-7
SchlagwörterFührungsstil; Empirische Forschung; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziokulturelle Kompetenz; Familie; Bildungsmanagement; Bildungspolitik; Schulreform; Schule; Bildungsverwaltung; Schulleiter; Schulleitung; Schulkultur; Lehrer; Schüler; Multikulturalität; Antirassismus; Internationalisierung; Soziokulturelle Bedingung; Globalisierung; Kooperation; Qualitätssicherung; Zukunftserwartung; Minderheit; Ethnische Minderheit; Führungskraft; USA
Abstract[This book] examines educational administration and leadership within the complex social, political, and community contexts that inform and influence the work of today's educational leaders. With particular attention to the implications and larger contexts of shifting demographics, high-stakes accountability, and globalization on schools and society in the twenty-first century, this volume seeks to advance lines of inquiry presented in other areas of education research, that have yet to be fully explored or imagined in the field of educational leadership. This... blend of empirical, theoretical, and conceptual research by both established and emerging scholars in the field directly acknowledges and addresses the demands of leading increasingly diverse and complex school communities. Topics include: the social and cultural dynamics of leadership, reflective practice, politics of equity and adequacy, critical servant leadership, and the possibilities of transformative leadership within these dynamic educational contexts. As a primary or supplementary text in educational administration, leadership, and foundations courses, [the book] provides a much-needed complement to the traditional topics of instructional leadership and education management given the expanding and increasingly complex conditions that face educational administrators and school leaders today. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: