Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHavnes, Tarjei; Mogstad, Magne
TitelIs universal child care leveling the playing field?
Evidence from non-linear difference-in-differences.
QuelleBonn: IZA (2010), 39 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper series / Forschungsinstitut zur Zukunft der Arbeit. 4978
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterTest; Familienpolitik; Bildungsertrag; Kinderbetreuung; Statistik; Arbeitspapier; Verfahren; Verteilung; Wirkung; Norwegen
AbstractAdvocates of a universal child care system offer a two-fold argument: Child care facilitates children's long-run development, and levels the playing field by benefiting in particular disadvantaged children. Therefore, a critical element in evaluating universal child care systems is to measure the impact on child development in a way that allows the effects to vary systematically over the outcome distribution. Using non-linear DD methods, we investigate how the introduction of large-scale, publicly subsidized child care in Norway affected the earnings distribution of exposed children as adults. We find that mean impacts miss a lot: While child care had a small and insignificant mean impact, effects were positive over the bulk of the earnings distribution, and sizable below the median. This is an important observation since previous empirical studies of universal child care have focused on mean impacts. We further demonstrate that the essential features of our empirical findings could not have been revealed using mean impact analysis on typically defined subgroups. This is because the intragroup variation in the child care effects is relatively large compared to the intergroup variation in mean impacts.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: