Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZhang, Xiaoyan
TitelEffects of receptive-productive integration tasks and prior knowledge of component words on L2 collocation development.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2017) 66, S. 156-167Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 3; Literaturangaben; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterKollokation; Wortschatzarbeit; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Aufgabenstellung; China
AbstractThis study examines the effects of a receptive-productive integration task on the development of collocation knowledge of form, form and meaning, and grammar in comparison with the effects of productive and receptive tasks. In addition, the study investigates how prior knowledge of component nouns in verb-noun collocations affects collocation learning. Four intact classes of Chinese English as a foreign language (EFL) sophomores were randomly assigned to a productive group, a receptive group, a receptive-productive integration group, and a control group. The 12 target verb-noun collocations fell into two categories, one containing a known noun and one containing an unknown noun. The study found that (1) in light of both immediate and long-term gains, the integration group performed better than both the receptive and productive groups and (2) participants produced significantly more correct responses for collocations without unknown words than for collocations with unknown words across two post-test sessions. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: