Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRoczen, Nina; Abs, Hermann Josef; Filsecker, Michael
TitelHow school influences adolescents' conflict styles.
QuelleIn: Journal of peace education, 14 (2017) 3, S. 325-346Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1740-0201; 1740-021X
DOI10.1080/17400201.2017.1345728
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-172533
SchlagwörterStrukturgleichungsmodell; Gewalt; Konflikt; Konfliktlösung; Konflikttraining; Schule; Schulkultur; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler-Schüler-Beziehung; Soziales Verhalten; Einflussfaktor; Intervention; Modell; Jugendlicher; Deutschland
AbstractThe willingness to solve conflicts without violence and to strive for a reconciliation of interests is of central significance for the continued existence of democracies. In this paper, we aim to analyse school related determinants of adolescents' conflict behaviour. Models predicting the conflict styles of 'integrating', 'dominating', 'avoiding' and 'obliging' were developed drawing on different school climate and school development variables. At the individual level, almost all our hypotheses were confirmed. The highest correlations were found between an open classroom climate and the participation in a class council on the one hand, and an integrating conflict style on the other. On the class level however, most of the anticipated effects did not turn out to be significant. We hope that by providing information about different school climate and school development variables' impacts on adolescents' conflict styles, we can contribute to a more effective promotion of constructive conflict behaviour in adolescents. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of peace education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: