Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBennett, Blake
TitelDrawing on de Coubertin's Olympism philosophy in the secondary school rugby experience.
Gefälligkeitsübersetzung: Rückgriff auf Coubertins Olympismus-Philosophie beim Rugby in Sekundarschulen.
QuelleIn: Diagoras, 1 (2017), S. 191-208
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2565-196X
SchlagwörterErziehung; Erfahrung; Interview; Vergleichsuntersuchung; Charakterbildung; Einstellung (Psy); Persönlichkeitsentwicklung; Sekundarbereich; Lehrer; Schüler; Soziale Bewegung; Rugby; Sportphilosophie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Philosophie; Jugendlicher; Coubertin, Pierre de; Japan; Neuseeland
AbstractThe literature indicates that the values of, and justification for, rugby participation in Japan and New Zealand share many similarities including the development of young males' character (Abe, 2008; Phillips, 1996). Importantly to the pursuit of Olympism studies, such development resonates with de Coubertin's intentions for sport participation in young males (Müller, 2000). The current article presents hermeneutic interpretations of texts (conversations) held with Japanese and New Zealand secondary school rugby coaches. Findings reveal the ways Japanese coaches sought to enhance various qualities in their players as they spoke explicitly about developing traits beyond the physical domain. The idea of ningen keisei (character development or human cultivation) emerged as the premise of their aims. Conversely, New Zealand coaches indicated that they put emphasis on technical skills, and despite equal opportunity, did not articulate any intention to develop their athletes beyond the physical domain. Although a complete paucity of underlying philosophies regarding character development in New Zealand secondary school rugby coaching practices is not being suggested here, the findings could signal an important consideration for future directions of school-based rugby participation. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Diagoras" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: