Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCabelkova, Inna; Normannv, Roger; Pinheiro, Rómulo
TitelThe Role of Higher Education Institutions in Fostering Industry Clusters in Peripheral Regions: Strategies, Actors and Outcomes.
QuelleIn: Higher education policy, 30 (2017) 4, S. 481-498Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-017-0059-3
SchlagwörterRegion; Hochschule; Ausland; Norwegen
AbstractDespite new empirical insights on the topic, the role of the universities in regional development is far from clear. Some regions with strong universities manage to benefit from technological spillovers, while others fail to develop strong industry-university connections, which leaves the research potential of the university largely unutilized. This paper investigates the role played by universities in the development of industrial clusters in two peripheral regions in Norway and the Czech Republic. In so doing, we contrast between a more and a less successful case scenario shedding light on key contextual factors, including the importance attributed to top-down versus bottom-up approaches. The paper contributes with new empirical insights on the role of higher education institutions in regional cluster development. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: