Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSima, Karel; u.a.
TitelWhat are the Cultural Preconditions of Universities' Regional Engagement?
Towards a Disciplinary Sensitive Model of the University-Region Interface.
QuelleIn: Higher education policy, 30 (2017) 4, S. 517-532Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-017-0056-6
SchlagwörterRegion; Hochschule; Ausland; Norwegen
AbstractThis paper explores the relationship between disciplinary and organisational cultures and regional engagement. Disciplinary and organisational dimensions are key factors of academic identity and have a crucial impact on the ability of higher education institutions to actively engage within regional actors. The analysis builds on empirical data from selected Czech and Norwegian case higher education institutions. We call into question the conjecture that only specific organisational settings and incentive mechanisms - the formal structural side of higher education institutions - lead to better interactions between HEIs and regions. We conclude by arguing that informal tacit dimensions (that we conceptualise as epistemological orientations and disciplinary values and postures) are also important in understanding the dynamics of university regional engagement. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: