Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBloch, Alice; Hirsch, Shirin
TitelThe educational experiences of the second generation from refugee backgrounds.
Gefälligkeitsübersetzung: Bildungserfahrungen der zweiten Generation von Flüchtlingen.
QuelleIn: Journal of ethnic and migration studies, 43 (2017) 13, S. 2131-2148
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1369-183X; 1469-9451
DOI10.1080/1369183X.2017.1286972
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Bildungsmobilität; Bildungsmotivation; Chancengleichheit; Soziale Ungleichheit; Soziale Mobilität; Generationenbeziehung; Schullaufbahn; Zweite Generation; Mobilität; Rassismus; Sozioökonomischer Faktor; Regionalverteilung; Flüchtling; Großbritannien; Herkunftsland; London; Sri Lanka; Türkei; Vietnam
Abstract"This paper draws on qualitative interviews to explore the educational experiences amongst the UK-born adult children of refugees from Vietnam, Sri Lanka (Tamils) and Turkey (Kurdish). Second generation from refugee backgrounds are characterised by diversity and as a group are increasing numerically. However, little is known about the specificity of their experiences as they have been either subsumed within or have fallen between the research agendas on new migrants, refugees, asylum seekers and the body of research on larger established minorities. This paper sets out to fill a gap in the literature by exploring the perspectives of second generation from refugee backgrounds. We examine the impact of policy - particularly dispersal and mobility - on education, the ways in which inter-generational relations and the aspirations of both parents and their children can be shaped by refugee histories, how schools fail to alleviate barriers to parental participation and racism within school settings, especially - though not exclusively - within schools that are less ethnically diverse. We conclude that the policy context and refugee backgrounds shape educational experiences and aspirations but also significant are the structural divisions that reproduce class and race-based inequalities." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of ethnic and migration studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: