Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBarclay, Donald A.
TitelThe Use of Academic Libraries in the Digital Age.
What the Numbers Say.
QuelleIn: International higher education, (2017) 88, S. 11-13Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1084-0613; 2372-4501
DOI10.6017/ihe.2017.88.9684
SchlagwörterDigitale Medien; Lernen; Benutzung; Bibliothek; Hochschulbibliothek; Kanada
AbstractGiven the early twenty-first century's wealth of information, it is a fair question to ask: "Are we approaching a time when academic libraries will no longer be necessary?" According to academic library usage data, the answer to this question is clearly "No." While over the last ten to twenty years the number of books borrowed from U.S. academic libraries has plummeted, the number of people setting foot in those same libraries has significantly increased. And although longitudinal data for the use of non-U.S. libraries is hard to come by, a small sampling of academic libraries outside of the U.S. reflects a similar trend of fewer books borrowed coupled with more visits. The paper concludes by suggestions reasons for why students are making increased use of academic library spaces in the Digital Age. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: