Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inElliott, Stuart W.
InstitutionCentre for Educational Research and Innovation
TitelComputers and the Future of Skill Demand.
Gefälligkeitsübersetzung: Computer und die Zukunft der Qualifikationsanforderung.
QuelleParis (2017), 107 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheEducational research and innovation
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2076-9660
ISBN978-92-64-28438-8; 978-92-64-28439-5
DOI10.1787/9789264284395-en
SchlagwörterKompetenz; Kognitive Kompetenz; Problemlösen; Künstliche Intelligenz; Personal Computer; Lesen; Mathematik; Beschäftigungseffekt; Arbeit; Qualifikationsanforderung; Qualifikationsverwertung; Zukunft; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Erwachsener
Abstract"Computer scientists are working on reproducing all human skills using artificial intelligence, machine learning and robotics. Unsurprisingly then, many people worry that these advances will dramatically change work skills in the years ahead and perhaps leave many workers unemployable.; This report develops a new approach to understanding these computer capabilities by using a test based on the OECD's Survey of Adult Skills (PIAAC) to compare computers with human workers. The test assesses three skills that are widely used at work and are an important focus of education: literacy, numeracy and problem solving with computers.; Most workers in OECD countries use the three skills every day. However, computers are close to reproducing these skills at the proficiency level of most adults in the workforce. Only 13% of workers now use these skills on a daily basis with a proficiency that is clearly higher than computers.; The findings raise troubling questions about whether most workers will be able to acquire the skills they need as these new computer capabilities are increasingly used over the next few decades. To answer those questions, the report's approach could be extended across the full range of work skills. We need to know how computers and people compare across all skills to develop successful policies for work and education for the future." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: