Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKugler, Adriana D.; Tinsley, Catherine H.; Ukhaneva, Olga
InstitutionNational Bureau of Economic Research
TitelChoice of majors: Are women really different from men?
Gefälligkeitsübersetzung: Wahl der Studienfächer: Unterscheiden sich Frauen wirklich von Männern?
QuelleCambridge, Mass. (2017), 38 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNBER working paper. 23735
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
DOI10.3386/w23735
SchlagwörterStereotyp; Frau; Männerberuf; Naturwissenschaftlich-technischer Beruf; Studienwahl; Studienerfolg; Studienfach; Geschlechterverteilung; Geschlechtsspezifik; Mann; USA
Abstract"Recent work suggests that women are more responsive to negative feedback than men in certain environments. We examine whether negative feedback in the form of relatively low grades in major-related classes explains gender differences in the final majors undergraduates choose. We use unique administrative data from a large private university on the East Coast from 2009-2016 to test whether women are more sensitive to grades than men, and whether the gender composition of major-related classes affects major changes. We also control for other factors that may affect a student's final major including: high school student performance, gender of faculty, and economic returns of majors. Finally, we examine how students' decisions are affected by external cues that signal STEM fields as masculine. The results show that high school academic preparation, faculty gender composition, and major returns have little effect on major switching behaviors, and that women and men are equally likely to change their major in response to poor grades in major-related courses. Moreover, women in male-dominated majors do not exhibit different patterns of switching behaviors relative to their male colleagues. Women are, however, more likely to switch out of male-dominated STEM majors in response to poor performance compared to men. Therefore, we find that it takes multiple signals of lack of fit into a major (low grades, gender composition of class, and external stereotyping signals) to impel female students to switch majors." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: