Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Parveva, Teodora |
---|---|
Institution | Europäische Kommission |
Titel | Structural indicators on achievement in basic skills in Europe. 2016. |
Quelle | Brüssel: Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (2017), 24 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Education and training |
Beigaben | Illustrationen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; Monographie |
ISBN | 978-92-9492-452-0 |
DOI | 10.2797/092314 |
Schlagwörter | Bildung; Bildungsmonitoring; Kompetenzerwerb; Bildungspolitik; Europäischer Bildungsraum; Bildungsstatistik; Schule; Schulinspektion; Lehrerausbildung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Leistungsschwäche; Schulleistung; Schülerleistung; Zentrale Prüfung; Indikator; Mathematik; Naturwissenschaften; Nationalstaat; Finanzierung; Bildungsindikator; Qualifikation; Qualifizierung; Grundfertigkeit; Statistik; Bewertung; Bildungsbericht; Leistung; Standard; Unterstützung; Europäische Union; Benachteiligter Jugendlicher; Benachteiligtes Kind; Junger Erwachsener; EFTA-Staaten |
Abstract | This publication reviews key structures, policies and reforms in the area of achievement in the basic skills (literacy, mathematics and science). It contains five indicators on policies for organising nationally standardised tests, producing national reports on achievement, using student performance data in school evaluation, addressing underachievement in initial teacher education programmes and providing additional support for schools that enrol large numbers of disadvantaged students. The publication is based on a chapter in the Eurydice report Structural Indicators for Monitoring Education and Training Systems in Europe 2016. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2018/1 |