Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLeischner, Franziska
TitelThe influence of visual emotional input properties on the acquisition of verb meanings in 24-month-old German learning children.
QuelleBerlin: Humboldt Universität zu Berlin, Philosophische Fakultät II (2017), 150 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Dissertation, Humboldt Universität zu Berlin, 2015.
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:kobv:11-100244271
SchlagwörterVisuelles Medium; Deutsch; Bild; Sprechenlernen; Dissertation
AbstractPrevious research shows that emotional properties of the input (ex trinsic properties) enhance children´s learning of novel word s. These properties are not features of the referent a novel word is referring to, e.g. the +/-happy intonation or facial expression of a speaker, who is referring to an object or event by using a novel word. With respect to this finding, the present study focuses on two unnoticed questions: a) Are similar influences found when the emotional properties are features of the referent of the word to be acquired (intrinsic properties), e.g. the +/-happ y facial expression of an actor in an event that is labeled by a novel verb? b) Do these properties influence the meaning of a novel word, in that the emotional information constrains how the word is interpreted in later contexts? The result s indicate that in line with studies on extrinsic emotional properties children´s learning of novel words is enhanced by intrinsic emotional properties. Furthermore, the study suggests that children´s perception of emotional information while learning a novel word is sub ject to individual variability, which affects how children construct and interpret the meaning of the novel word. Different factors such as language competence, attentional control and social cognition are discussed for inducing individual differences in e motion perception while word learning. (Orig.)
Erfasst vonDeutsche Nationalbibliothek, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: