Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSassu, Raluca; Roebers, Claudia M.
TitelA multidimensional view of children's school readiness. Longitudinal evidence concerning cognitive and social aspects.
QuelleIn: Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, 48 (2016) 3, S. 144-157Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0049-8637; 2190-6262
DOI10.1026/0049-8637/a000154
SchlagwörterAnpassung; Kurzzeitgedächtnis; Schulreife; Schüler; Individueller Unterschied; Leistung; Merkmal; Kindergartenkind
AbstractExplored (1) the nature and strengths of the relation between cognitive and behavioral self-regulation, and (2) the impact of early social, cognitive, and self-regulatory skills on later school achievement and social school adjustment. Data were collected from 157 preschool students and their teachers in their last preschool year and at the end of first grade. Findings indicated that working memory is the most important predictor of academic achievement in the longitudinal perspective; individual differences in social school adjustment, in contrast, were mainly explained by earlier behavioral self-regulatory skills. Executive functions, however, may additionally help us to understand the developmental mechanisms responsible for the successes and failures of school adaptation, while behavioral self-regulation, based on its adaptive role, may be quintessential in supporting a child's successful transition into formal schooling, including its social demands. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: