Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAraújo, Rui; Mesquita, Isabel; Hastie, Peter A.; Pereira, Cristiana
TitelStudents' game performance improvements during a hybrid sport education-step-game-approach volleyball unit.
Gefälligkeitsübersetzung: Verbesserung des Spielverhaltens von Schülern im Hybridsportunterricht durch Unterrichtseinheiten im Volleyball mit dem Schritt-Spiel-Ansatz.
QuelleIn: European physical education review, 22 (2016) 2, S. 185-200Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X15597927
SchlagwörterEmpirische Forschung; Erfolg; Leistungsanalyse; Spiel; Spielverhalten; Schüler; Differenzierung; Unterrichtseinheit; Unterrichtsgestaltung; Bewegungserziehung; Mannschaftsspiel; Schulsport; Sport; Sportpädagogik; Volleyball; Geschlechtsspezifik; Leistung
AbstractThe purpose of this study was to examine a hybrid combination of sport education and the step-game-approach (SGA) on students' gameplay performance in volleyball, taking into account their sex and skill-level. Seventeen seventh-grade students (seven girls, 10 boys, average age 11.8) participated in a 25-lesson volleyball season, in which the structural features followed those of sport education and the specific content followed the didactical framework of the SGA. Data were collected prior to the first lesson (pre-test), following the completion of the unit (post-test) and seven days after the post-test (retention). The game performance assessment instrument was used in a systematic observation of video records of students' behaviours while playing a 10-minute 2vs2 game. A 2 (sex) x 3 (time) and a 2 (skill-level) x 3 (time) analysis of variance (ANOVA) with repeated measures across the three tests was used to compare the students' performances on all indexes. Results showed that both boys and girls made improvements from the pre-test to the post-test and maintained those improvements to the retention test in almost all the indexes analysed. Further, the results also showed that lower skill-level students realized greater gains than those of higher skill during the unit, which reinforces the idea that future implementations of this hybrid approach should adjust content and learning task to different skill-levels. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: