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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Since its publication in 2001, the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) has had a tremendous impact on the teaching and learning of foreign languages. Particularly in the field of language testing, the major European language tests rely on the CEFR system of competence scales. Although the CEFR has been criticized on theoretical grounds from the beginning, relatively little research has addressed the question to which extent CEFR scales are suitable to evaluate authentic learner productions. This paper presents an overview of the research literature relating to the validity of the CEFR scales. The article focuses on a huge sample of written German and Italian speech productions that was analyzed statically with respect to scale functionality. The underlying texts had been rated based on seven CEFR scales. Results indicate that the CEFR scales under inspection are not fully functional. Therefore, more research is suggested that relates the theoretical framework of the CEFR to authentic learner language. By that means, a revision of the CEFR might mitigate some of the flaws identified in this study. (Verlag, adapt).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2016/4
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0939-7299
Bärenfänger, Olaf: Die Skalen des Gemeinsamen europäischen Referenzrahmens für Sprachen im Praxistest: Eine empirische Studie zur Validität des Referenzrahmens. 2016.
3250227
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