Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKarjalainen, Magda
TitelLanguage policy as a sociocultural tool.
Insights from the University of Cape Town.
QuelleIn: Higher education policy, 29 (2016) 1, S. 131-148Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2015.6
SchlagwörterFremdsprache; Ausland; Südafrika (Staat)
AbstractThis theoretically oriented article draws on the author's previous research, which examined language policy and planning (LPP) of the University of Cape Town within the context of post-apartheid transformation driven by need to redress inequalities of the past, and demands of globalization. Drawing on critical linguistics, but indicating limitations of this approach, and recognizing complex interrelationships between LPP levels, this paper embeds discussion of LPP in higher education within a meta-theoretical framework of sociocultural theory by employing conceptualization of language policy as a mediatory tool. Illuminating theoretical discussion with examples drawn from the data, the article examines possibilities that sociocultural perspective opens up for language policy analysis. In that sense, it contributes to the ongoing discussion that aims to fill in theoretical gap regarding problematic dialectic between policy and practice. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2016/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: