Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHumphries, Simon; Burns, Anne
Titel'In reality it's almost impossible': CLT-oriented curriculum change.
QuelleIn: ELT journal, 69 (2015) 3, S. 239-248
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccu081
SchlagwörterCurriculum; Lehrplanentwurf; Kommunikativer Ansatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Japan
AbstractCurriculum innovation is challenging and, as several commentators have reported, moves to introduce communicative language teaching in many contexts internationally have resulted in mixed outcomes, or even failure. In an effort to shed some light on this complex problem, this article focuses on curriculum change through the introduction of new communicative textbooks in an engineering college (kosen) in Japan. First, three key factors that inhibit change are considered and then other factors that specifically hindered change in the kosen environment are identified. A study investigating the attitudes and classroom practices of four Japanese teachers of English highlighted a culture of pedagogical uncertainty and lack of professional support. Suggestions for supporting teachers to implement curriculum change more effectively, both in Japan and elsewhere, are drawn out. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: