Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLackner, Elke; Ebner, Martin; Khalil, Mohammad
TitelMOOCs as granular systems: design patterns to foster participant activity.
QuelleIn: eLearning papers, (2015) 42, 10 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1887-1542
SchlagwörterElektronische Medien; Nutzerverhalten; Aktivität; Motivation; Technologieunterstütztes Lernen; Design; E-Learning; MOOC (Massive Open Online Course); Abbruch; Online-Kurs
AbstractMOOCs often suffer from high drop-out and low completion rates. At the beginning of the course, the audience is indeed "massive"; thousands of people wait for the course to begin, but in the end only a low number of participants stay active and complete the course. This paper answers the research question "Is there a specific point during an xMOOC where learners decide to drop out of the course or to become lurkers?" by identifying MOOCs as a challenging learning setting with a "drop-out problem" and a decrease in participant activity after the fourth to fifth course week. These are the first results of a Learning Analytics view on participant activity within three Austrian MOOCs. This "drop-out point" led the paper to introduce a design pattern or strategy to overcome the "drop-out point": "Think granular!" can be seen as an instructional design claim for MOOCs in order to keep participant activity and motivation high, and that results in three design patterns: four-week MOOCs, granular certificates and suspense peak narratives. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "eLearning papers" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: