Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Kiedrowski, Kim von Löwe; Mahrholz, Nadine; Griesbaum, Joachim; Rittberger, Marc |
---|---|
Titel | Social media usage in education related web search. An analysis of the information behavior of students of education related study paths in Germany. |
Quelle | Aus: Pehar, Franjo (Hrsg.); Schlögl, Christian (Hrsg.); Wolff, Christian (Hrsg.): Re:inventing information science in the networked society. Proceedings of the 14th International Symposium on Information Science (ISI 2015), Zadar, Croatia, 19th - 21st May 2015. Glückstadt: vwh (2015) S. 264-277
PDF als Volltext |
Reihe | Schriften zur Informationswissenschaft. 66 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 0938-8710 |
ISBN | 3-86488-081-5; 978-3-86488-081-0 |
Schlagwörter | Pädagogik; Empirische Untersuchung; Evaluation; Kommunikation; Mediennutzung; Lehramtsstudent; Soziale Software; Internetportal; Soziales Netzwerk; Qualität; Internet; Student; Fachinformation; Information; Information Retrieval; Informationsverhalten; Wissensmanagement; Deutschland |
Abstract | This paper discusses social media usage and quality evaluation for education related information seeking. To address this, we conducted a focus group study and an online survey with students enrolled in education related study paths. Altogether, results show that social media and classic or standard information resources do not compete but rather complement each other. Social media are primarily consulted in early phases of the information seeking process and for communication and knowledge management purposes. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2016/1 |