Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStordy, Mary M.
TitelChildren count.
Exploring what Is possible in a classroom with mathematics and children.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2015), XIV, 130 S.Verfügbarkeit 
ReiheRethinking childhood. 51
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. [121]-125
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1086-7155
ISBN1-4331-1413-5; 978-1-4331-1413-7
SchlagwörterMethode; Kreativität; Grundschule; Grundschulpädagogik; Adaptiver Unterricht; Schülerorientierter Unterricht; Mathematikunterricht; Mathematische Kompetenz; Mathematisches Denken; Erfahrungsbericht; Kanada
AbstractThe book is an interpretive exploration into the teaching of mathematics to children. Through the use of narratives to make meaning of particular pedagogic events, the book explores the possibilities that exist for children and for teachers if mathematics is allowed to thrive in schools as a living human enterprise. Such a re-conceptualized view of mathematics challenges the status quo and results in a different image of schooling. The book gives the reader a picture of what a classroom could look like when it includes creativity, inquiry-based learning, empowerment of children and teachers, academic rigor, holism, and integrated and generative curricula. The text captures the mistakes, choices, the actions, and the decision-making process of a teacher who reflects and learns from her students as she realizes she must listen to them because what they have to say counts. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: