Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Peiwen; Cadierno, Teresa; Eskildsen, Søren W.
TitelTracing an L2 Learner's Motion Constructions Over Time: A Usage-based Classroom Investigation.
QuelleIn: The modern language journal, 98 (2014) 2, S. 612-628Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Anmerkungen 9; Literaturangaben; Tabellen 7
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterUnterrichtsmitschau; Semantik; Englisch als Zweitsprache; Zweitsprachenerwerb
AbstractInformed by cognitive linguistics, this article discusses the learning of second language motion constructions from the perspective of usage-based linguistics (UBL). It considers how specific motion constructions and their underlying semantic components are expressed and developed over time. The developmental analyses are based on the assumptions of the UBL path of language learning, in which constructions evolve from concrete items to gradually abstract constructions. The motion constructions and their components are analyzed on the basis of Talmy's (2000) typological framework. The article draws on a longitudinal audio-video database of classroom interaction. Tracing the development of motion constructions in one learner in the corpus over three and a half years, we show that the inventory of motion constructions becomes increasingly productive with emergent patterns building on previous experience. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: