Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGu, Yongqi
TitelTo code or not to code: Dilemmas in analysing think-aloud protocols in learning strategies research.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, (2014) 43, S. 74-81Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterQualitative Forschung; Denkprozess; Grundschule; Lernmethode; Methodik; Protokoll; Singapur
AbstractAnalysis of qualitative data depends on the overall design and the nature of the research questions. Specifically, the approach to coding and analysis should be coherent with the way data is elicited and the epistemological perspective that situates the overall design. This article illustrates these points by using an example from the analysis of think-aloud protocols which revealed patterns of strategy choice and use in completing a listening task among a group of primary school pupils in Singapore. Throughout the discussion, the author focuses on the major dilemmas that arose during the process of coding and analysis. Two dimensions of these dilemmas were identified, those that pertain to the nature of qualitative data analysis and those that are specifically related to language learning strategies. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: