Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNiven, Ailsa; Henretty, Joan; Fawkner, Samantha
Titel'It's too crowded'.
A qualitative study of the physical environment factors that adolescent girls perceive to be important and influential on their PE experience.
Gefälligkeitsübersetzung: "Es ist zu voll'. Eine qualitative Studie der physischen Umweltfaktoren, die heranwachsende Mädchen als wichtig und einflussreich für ihre Erfahrungen im Sportunterricht wahrnehmen.
QuelleIn: European physical education review, 20 (2014) 3, S. 335-348Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X14524863
SchlagwörterUmwelteinfluss; Beeinflussung; Selbsterfahrung; Adoleszenz; Sportstätte; Lehrer; Aktivität; Motivation; Körpererfahrung; Körpererziehung; Sport; Sportaktivität; Sportausrüstung; Sportunterricht; Leistung; Mädchen
AbstractMany adolescent girls do not achieve a health-enhancing level of physical activity. This study aimed to identify the school physical environment factors that adolescent girls perceive to be important and influential regarding their physical education (PE) behaviour. Adolescent girls (n = 38; aged 13-16) participated in eight moderated focus groups, which were audio recorded and transcribed verbatim. The data were inductively content-analysed using NVivo to cluster participants' comments into hierarchical themes. Six higher order themes emerged relating to the physical environment and included both positive and negative comments. Emergent themes related to 1) the activities offered; 2) the quality of the facilities for PE and changing; 3) the equipment available; 4) the length, quantity and scheduling of PE during the day; and the influence of 5) the weather and 6) clothing on PE participation. From the emergent findings it is evident that the physical environment is perceived as important to girls and can influence the quality of their PE experience. These findings may be used by teachers and exercise leaders to create an environment conducive to enhancing physical activity levels. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: