Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVryonides, Marios
TitelThe Effects of the Economic Crisis on Inter-Ethnic Relations in Cypriot Schools.
QuelleIn: Journal of social science education, 13 (2014) 3, S. 25-35Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/jsse-706
SchlagwörterUmfrage; Gewalt; Sekundarbereich; Schüler; Schülerin; Ethnische Beziehungen; Multikulturelle Erziehung; Migrationshintergrund; Politische Bildung; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Staatsbürgerkunde; Wirtschaftskrise; Europäische Union; Forschungsprojekt; Zypern
AbstractThe aim of the paper is to examine the effects of the current economic crisis in the wayteenagers experience andreport interethnic relations with emphasis on interethnic violence in the school environment in Cyprus. It will reportfindings from an EU funded project which was recently completed (2012) titled: "Children's voices: Exploring interethnic violence in schools". Through an eclectic analysis on interview transcripts from group interviews with teenagers (16-17 year old) it emerges that in Cyprus there is an environment of growing concern about the presence of migrants in society and this has direct and indirect effects on education. Overall there are mixed perceptions about interethnic tolerance in schools ranging from negative to (politically correct) positive ones. While the prevalent discourse of multiculturalism in Cyprus uses the rhetoric of integration, what appears to be happening in the Cypriot educational system, is assimilation practices focusing on language acquisition. The findings of the empirical investigation point to interesting directions for educational policy regarding the whole gamut of interethnic relations in Cyprus at a period in time when the current economic crisis appears to have largely negative effects on multiculturalism. The paper concludes with a discussion on the way the Ministry of Education and schools in Cyprus respond to the above challenges and the prospects for the near future (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: