Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEricsson, I. R.
TitelEffect of motor skills training and daily physical education.
Research results in the Swedish Bunkeflo project.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Wirkung des Trainings von motorischen Fertigkeiten und des täglichen Sportunterrichts. Forschungsergebnisse aus dem schwedischen "Bunkeflo"-Projekt.
QuelleIn: International journal of physical education, 51 (2014) 2, S. 19-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685
SchlagwörterEvaluation; Kognition; Motorische Entwicklung; Motorische Leistungsfähigkeit; Selbstwertgefühl; Selbstwirksamkeit; Förderung; Schulleistung; Förderunterricht; Unterrichtsmodell; Projekt; Sportpädagogik; Sportunterricht; Konzeption; Schweden
AbstractThe aim was to evaluate motor skills training used in the Swedish Bunkeflo project, Motor Development as Ground for Learning (MUGI). Another aim was to study effects of daily physical education (PE) on school grades. All pupils (n=220) at two compulsory schools were studied from school year 1 to 9. An intervention group had PE five lessons/week (225 min) and, when needed, extra MUGI motor training every week. The control group had PE two lessons/week (90 min). Both boys and girls improved significantly in motor skills and the differences between them decreased with extended PE and MUGI motor training. Higher grades in PE were found in the intervention group than in the control group and there were no pupils without a grade in the subject, whereas almost 4 of the pupils in the control group did not receive a grade in PE. A larger proportion of pupils in the intervention than in the control group (96 vs 89) reached qualification to upper secondary school. The MUGI model was useful for improving motor skills (balance/bilateral co ordination and eye-hand coordination). The school has good potential in stimulating pupils' development of motor skills, but two lessons of PE/week are not enough. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: