Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHou, Junxia; McDowell, Liz
TitelLearning Together?
Experiences on a China-U.K. Articulation Program in Engineering.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 18 (2014) 3, S. 223-240Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315313497591
SchlagwörterSoziale Identität; Übergang; Lernender; Interkulturelle Kompetenz; Internationalisierung; Hochschulbildung; China
AbstractThis article reports some of the findings of a longitudinal ethnographic research study on the intercultural transition experiences of 50 engineering students in a China-U.K. articulation program. It focuses on the interaction between these students and the U.K.-based cohort, mainly home students. The findings indicate that lack of suitable interventions at the initial stage, the competition for insufficient resources, double-language barriers, and different questioning behaviors led the Chinese and U.K. students to self-categorize themselves into "us" and "them." The separation has a negative impact on peer learning. This research suggests that integration in the class can be promoted through developing a low-stakes learning environment, enhancing intercultural competence and developing a common in-group identity as engineering students on the same program. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: