Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLo, William Yat Wai
TitelThe ranking phenomenon and the experience of academics in Taiwan.
QuelleIn: Higher education policy, 27 (2014) 2, S. 259-277Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2013.22
SchlagwörterWettbewerb; Hochschule; Hochschulsystem; Qualitätssicherung; Ausland; Taiwan
AbstractThe primary aim of the paper is to examine how global university rankings have influenced the higher education sector in Taiwan from the perspective of academics. A qualitative case study method was used to examine how university ranking influenced the Taiwanese higher education at institutional and individual levels, respectively, thereby providing insights into the challenges that a group of academics faced. As for institutional level, the paper discusses how universities used rankings as a tool of quality assurance, and the extent to which rankings intensified competition between universities in Taiwan. In regard to individual level, the paper focuses on how faculty members had to abandon their teaching duties under the climate of competitiveness and achievements brought by rankings. It concludes by arguing that the effects of global ranking have caused inequality in Taiwan's higher education. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: