Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChoi, Bo Keum; Rhee, Byung Shik
TitelThe influences of student engagement, institutional mission, and cooperative learning climate on the generic competency development of Korean undergraduate students.
QuelleIn: Higher education, 67 (2014) 1, S. 1-18Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-013-9637-5
SchlagwörterLehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; Korea
AbstractUsing multilevel models, this study examined whether the strength of the association between student engagement and development of generic student competencies (GSCs) varies across Korean colleges. Data from the Korean Educational Development Institute's 2007 national sample and from 5,445 students representing 60 four-year colleges and universities were utilized. The results indicate that a specific type of engagement is linked to a particular learning outcome, which means that not every engagement type has an equal impact thereon. The findings also suggest that in Korea, the impact on GSC of one of the student engagement types, that is, active learning, significantly varies by college mission and the peer climate of cooperative learning. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: