Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Henning, Peter A.; Heberle, Florian; Fuchs, Kevin; Swertz, Christian; Schmölz, Alexander; Forstner, Alexandra; Zielinski, Andrea |
---|---|
Titel | INTUITEL - Intelligent Tutorial Interface for Technology Enhanced Learning. |
Quelle | Aus: Thakkar, Dhaval (Hrsg.); Brdiczka, Oliver (Hrsg.); Trattner, Christoph (Hrsg.): ProS 2014. Workshop on UMAP Projects Synergy. (2014) S. 3-6
PDF als Volltext |
Reihe | CEUR Workshop Proceedings. 1181 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; Sammelwerksbeitrag |
ISSN | 1613-0073 |
URN | urn:nbn:de:0111-pedocs-159730 |
Schlagwörter | Medienpädagogik; Lernen; Lernumgebung; Computer; Lernplattform; Technologieunterstütztes Lernen; Projekt; Hochschullehre; E-Learning; Virtuelle Hochschule; Konferenzschrift; Online |
Abstract | The EU FP7 project INTUITEL provides a novel adaptive learningenvironment, which is neither test-driven nor curriculum-based. Although based on ontologies, it extends these by an innovative concept of learning pathwaysand a subsequent ranking algorithm. The resulting environment is in line with pedagogical models and cognitive theories and will be integrated in five differentmarket leading learning platforms. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2019/2 |