Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHemmi, Kirsti; Krzywacki, Heidi
TitelCrossing the boundaries: Swedish teachers' interplay with Finnish curriculum materials.
QuelleAus: Jones, Keith (Hrsg.): Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014). Southampton: University of Southampton (2014) S. 263-268
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 268
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-85432-984-7; 978-0-85432-985-4
SchlagwörterHandlung; Grundschule; Schulbuch; Mathematikunterricht; Benutzung; Online-Publikation; Finnland; Schweden
AbstractCrossing the cultural boundaries provides a fruitful setting for investigating the dynamic interplay between teachers and the applied curriculum materials. In this paper, we report on the initial analysis of interviews and meetings with eight Swedish primary teachers regarding using translated Finnish curriculum materials, i.e. a textbook and teacher guide, for the first year. All teachers had chosen to use the materials voluntarily. Our analysis shows that despite some consistent experiences concerning using the materials, their ways of designing lessons vary greatly in terms of selecting ideas from the materials to be realized in the classroom. Most of the teachers seem to rely on the Finnish teacher guides more than the Swedish ones. We elaborate on both similarities and differences in relation to the teachers' experiences and the specific features of the current school context.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: