Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKwon, Na Young; Kim, Gooyeon
TitelKorean students' use of mathematics textbooks.
QuelleAus: Jones, Keith (Hrsg.): Proceedings of the International Conference on Mathematics Textbook Research and Development (ICMT-2014). Southampton: University of Southampton (2014) S. 287-290
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 289-290
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-85432-984-7; 978-0-85432-985-4
SchlagwörterSchüler; Schulbuch; Mathematikunterricht; Benutzung; Online-Publikation
AbstractThis study aims to investigate Korean secondary students' beliefs of their use of mathematics textbook and to make a contribution to further study by providing information on the use of textbook in Korea. For the purpose of this study, we develop a survey asking questions about textbooks' role in students' learning and questions about mathematical concepts, principles and formulas, and problem solving in Korean mathematics textbooks. The results show that Korean students highlight not only the importance of textbooks but they also put great emphasis on their teachers' explanation in studying mathematics. Korean students use their textbook mainly for their learning; however they selectively work through mathematical tasks suggested in their textbook.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: