Literaturnachweis - Detailanzeige
Institution | Global University Network for Innovation |
---|---|
Titel | Higher education in the world 5. Knowledge, engagement and higher education: contributing to social change. |
Quelle | Basingstoke: Palgrave Macmillan (2014), XXXIX, 324 S. |
Reihe | GUNI series on the social commitment of universities. 5 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-230-53556-9; 978-0-230-53556-5 |
Schlagwörter | Wissensgesellschaft; Gesellschaft; Informationsgesellschaft; Gegenwart; Staat; Finanzierung; Wirtschaft; Hochschulreform; Hochschule; Hochschulsystem; Privathochschule; Aufgabe; Idee; Afrika; Arabische Staaten; Ausland; Australien; Brasilien; Chile; Großbritannien; Indien; Jordanien; Kanada; Katar; Lateinamerika; Libanon; Marokko; Nigeria; Palästina; Polen; Südafrika (Staat); Türkei; USA |
Abstract | The GUNi Report looks to answer the call of the challenges of our time, while maintaining an eye towards the future regarding the role of Knowledge and HEIs. To tackle the new edition of "Higher Education in the World 5", GUNi meets with the guest editors for this issue Dr. Rajesh Tandon (Society for Participatory Research in Asia) and Dr. Budd Hall (University of Victoria). Issues related to the conceptual framework, objectives and structure of the report were discussed. The event took place at the Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTECH (UPC). (HRK / Abstract übernommen). |
Erfasst von | Hochschulrektorenkonferenz, Bonn |
Update | 2014/4 |