Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaraghi, Behnam; Saranti, Anna; Ebner, Martin; Schön, Martin
TitelMarkov chain and classification of difficulty levels enhances the learning path in one digit multiplication.
QuelleAus: Zaphiris, Panayiotis (Hrsg.); Ioannou, Andri (Hrsg.): Learning and collaboration technologies. Learning and collaboration technologies. First International Conference, LCT 2014, held as part of HCI International 2014, Heraklion, Crete, Greece, June 22-27, 2014. Proceedings. 1. Designing and developing novel learning experiences. Cham: Springer International Publishing (2014) S. 322-333
PDF als Volltext (Preprint); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheLecture notes in computer science. 8523
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-319-07481-8; 978-3-319-07482-5
DOI10.1007/978-3-319-07482-5_31
SchlagwörterMedienpädagogik; Grundschule; Schüler; Schwierigkeitsgrad; Lernweg; Datenbank; Markowsche Kette; Mathematikunterricht; Multiplikation; Medieninformatik; E-Learning; Analyse; Antwort; Klassifikation
AbstractIn this work [the authors] focus on a specific application named "1x1 trainer" that has been designed to assist children in primary school to learn one digit multiplications. [They] investigate the database of learners' answers to the asked questions by applying Markov chain and classification algorithms. The analysis identifies different clusters of one digit multiplication problems in respect to their difficulty for the learners. Next [the authors] present and discuss the outcomes of [the] analysis considering Markov chain of different orders for each question. The results of the analysis influence the learning path for every pupil and offer a personalized recommendation proposal that optimizes the way questions are asked to each pupil individually. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: