Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEbner, Martin; Nagler, Walther; Schön, Sandra
TitelDo you mind NSA affair?
Does the global surveillance disclosure impact our students?
QuelleAus: Proceedings of world conference on educational multimedia, hypermedia and telecommunications 2014. Chesapeake, VA.: AACE (2014) S. 2307-2312
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
SchlagwörterFragebogenerhebung; Mediennutzung; Medienpädagogik; Cloud-Computing; Jahr 2013; Internet; Student; Studienanfänger; Graz
AbstractIn summer 2013 the discussion about security and Internet peaked when the ex-NSA man Edward Snowden uncovered secret details about his former employer NSA. Since then bad news and stories about government surveillance have come along daily worldwide. But did they change anything according to our way of working and living with the Internet? [The authors] wanted to know, whether there is a change of Internet behavior to be determined among freshmen coming to Graz University of Technology (TU Graz). On base of an annual questionnaire that is carried out by the Department of Social Learning at TU Graz since 2007 [they] found out that although a quarter of polled students are influenced by those disclosures there is no decrease in Internet usage to be realized compared to former years results; quite the reverse: applications working on cloud- principle like Dropbox are strongly upcoming. Apart from that, the long term survey generally mirrors new media competences and Internet usage of TU Graz freshmen. This paper discusses this year´s results and progressions of the survey. It targets the disclosure aspect under the special focus of cloud-applications. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: